23 Şubat 2009 Pazartesi

Tavuklu Şıpırt



Adını duyunca siz de eminim bu da neyin nesi demişsinizdir. Ben de ilk duyduğumda ne ola ki demiştim. Adının anlamını bilmiyorum , adı şıpırt yemesi şapurt şupurt diye tarif edebilirim.Yani o kadar lezzetli oluyor. Bursa' da çok sevdiğimiz dostlarımdan Firuzan hanımdan öğrendiğim ve ilk kez acaba yapabilirmiyim, diye korkarak giriştiğim ve sonunda yüzümün ağardığı bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Gerekli Malzemeler:

4 Yumurta
1 Yemek kaşığı tereyağı
1 Yemek kaşığı sirke
1 Yemek kaşığı zeytinyağı
1 Su bardağı ılık su
2 Çay kaşığı tuz
Alabildiği kadar un ( ben 4.5 su bardağı un kullandım)

Ayrıca aralarına sürmek için

250 Gr tereyağı
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Çay bardağı sıvıyağ

Bu karışımda tereyağı eritilir, Diğerleri ile karıştırılır.
1 Adet tavuk
1 Kuru soğan
1 Havuç

Yapılışı:

Tavuk suda haşlanır. Haşlanırken suya bir adet soğan bir adet havuç konur.

Un, yumurta, sirke, ılık su ,tuz,tereyağ,zeytinyağı karıştırılarak hamur yapılır. Ele yapışmayacak kıvamda olunca bu hamurdan 20 adet beze yapılır. Bezeler el ile açılır (ben oklava ile açtım) önce yemek tabağı boyutunda açılan bu bezeler üst üste konurken aralarına tereyağı, zeytinyağı, sıvıyağ karışımı sürülür. Her yeni beze açılıp üste konulurken el ile genişletilir. Tepsinin ebatına uygun olarak genişletilir. (bu sizi korkutmasın arada yağ olunca kolay genişliyor). En son katı koyduktan sonra baklava şeklinde kesilir. 180 derece ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. ( Bunu kuru olarak saklayabilirsiniz)


Üzerine yenmeden 10 dakika önce sıcak tavuk suyu dökülür. Tavuk etleri didilip üzerine konur . (ben yanında but olarak servis ettim).

0 yorum:

Her Lokmada Ayrı Bir Lezzet   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP