28 Ocak 2009 Çarşamba

Sebze Çorbası


Aslında torunlarıma yemekler desem daha doğru olacak. Tabii biz de severek yiyoruz.

Sebze Çorbası (Kış çorbası da diyebiliriz) (8 Kişilik)

Gerekeli malzemeler:
1 kuru soğan
3 orta boy havuç
2 orta boy patates
1 Su bardağı kırmızı mercimek
Yarım su bardağı pirinç
1,5 litre tavuk suyu veya su (Tavuk bulyon da kullanılabilir)
150 gr tereyağ
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:

Kuru soğan ayıklanıp mutfak robotunda kıyılır. Sıvı yağ tencereye konup soğan pempeleşinceye kadar çevrilir. Havuç soyulup rendelenir. Tencereye ilave edilir. Soğanla birlikte biraz kavrulur. Sıcak tavuk suyu tencereye ilave edilir. Havuçların biraz pişmesi beklenir. Mercimek ve pirinç yıkanıp tencereye ilave edilir. Patatesler yıkanıp rendelenir. Onlar da ilave edilip iyice helmeleşinceye kadar pişirilir. Blenderle pütürsüz hale getirilir. Üzerine erimiş tereyağ konur karıştırılır. (Havuç ve patatesler rende olursa blenderde daha kolay pütürsüz hale geliyor)

Not:Sebze çorbasına kereviz de çok yakışıyor. çok güzel tad veriyor. Fakat bu seferlik ben koymadım.

İkinci bir detay da bazen pirinç koymayıp un ile meyalendirilebilir. Tereyağını tencerede eritip 2 çorba kaşığı kadar un koyup kavurduktan sonra tavuk suyu ilave edilir.

3 yorum:

Moonshine

Annecim yeni blog'unuz hayirli olsun, cok opuyorum :)

E

Adsız

Merhabalar;
Ben bu çorbanın içine eğer evde varsa bir tanede pırasayı ince ince kıyıp ilave ediyorum.
Rengi biraz dönüyor ama çok sağlıklı.

Açar Kızı

Moonshine sevgili kızım ben de seni öpüyorum,dileklerin için teşekkürler.

Kirazsevdası
Çorbanın içine bazen ben de pırasa koyuyorum.Bol vitamin deposu bir çorba oluyor. Sizin de ellerinize sağlık

Her Lokmada Ayrı Bir Lezzet   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP