23 Ocak 2009 Cuma

Soslu bulgurlu köfte


Soslu bulgurlu köfte

Gerekli malzemeler:
2 su bardağı ince bulgur
1.5 su bardağı sıcak su
1 Kuru soğan
1 yumurta
2 çorba kaşışı un
2 çorba kaşığı irmik
1 çorba kaşığı biber salçası (Arzuya göre yarı yarıya acılı salça katılabilir )
2 corba kaşığı sıvı yağ
1 çay kağı tuz
1 çay kaşığı karabiber
yeterince kimyon

Sos için gerekli malzemeler:
5-6 diş sarımsak
4 yemek kaşığı salça (Salça yerine doğranmış domates de kullanılabilir)
150 gr tereyağı
1 çay kaşığı tuz
1 demet maydanoz
yarım limon suyu

Yapılışı:

Bulgur çukur bir kaba konur, üzerini örtecek kadar sıcak su ilave edilir. Ağzı kapatılıp 10 dak. kabarması beklenir. Bu sırada ince doğranmış kuru soğan, 2 corba kaşığı sıvı yağda hafifçe çevrilir.

Bulgura un, irmik, kavurulan soğan, salça ve yumurta, kimyon, tuz, karabiber katılarak hamur haline gelinceye kadar yoğurulur.

Yoğurulan hamurdan el ıslatarak ince rulolar yapılır . Bu rulolardan küçük parçalar koparılıp yuvarlak şekil verilir. Ortasına işaret parmağıyla bastırılıp çukurlaştırılır. Un serpilmiş bir tepsiye dizilir. Genişçe bir tencerede yaklaşık 1.5 litre kaynayan suyun içine (suyun içine istenirse yarım limon suyu konur) bu köfteler atılır. Köfteler su yüzeyine çıktığı zaman delikli kepçeyle başka bir kabın içine alınır

Sosun hazırlanması:

Tavada yağ erititilir. Ayıklanıp küçük doğranmış sarımsaklar hafifçe çevrilir ve içine salça ilave edilir. Limon suyu da ilave edildikten sonra bu sos köftelerin üzerine dökülür. Üzerine ince doğranmış maydanoz eklenir.
Bu yemeğin tarifini görümcemin yakını Güner Demirci 'den öğrendim, kendisi Adanalı olup çok güzel içli köfte ve bulgurlu köfte yapar.

3 yorum:

Açalya

wow, gece gece canim cekti, ben bunu yarin yaoarim kesin, harika!

ycurl

Benim esim Adanali ben Eskisehirli. Onun soyledigi yemeklerden birisi de bu ama ben bilmem anlamam diyordum bu tarifi okurken gorup ogreniyorsun galiba dedi. Sanirim bunu yapmak sart oldu simdi :) Tesekkurler.

Açar Kızı

Benim de ikinci veya üçüncü denememdi. Eminim siz benden daha güzel yapacaksınız. Sevgilerimle.

Her Lokmada Ayrı Bir Lezzet   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP